Działania rozpoczęliśmy od opracowania struktury kampanii Facebook Ads uwzględniającej zarówno cele kampanii, grupy docelowe, umiejscowienia reklam jak i kreacje reklamowe.
Ustalenie przejrzystej struktury konta reklamowego ułatwia codzienne zarządzanie aktywnymi reklamami oraz wyciąganie prawidłowych wniosków optymalizacyjnych.
W pierwszych dwóch tygodniach współpracy skupiliśmy się na pozyskaniu odwiedzających na witrynie za pomocą kampanii z celem ‘’ruch’’.
Wykorzystaliśmy w nich zarówno grupy odbiorców tworzone po zainteresowaniach kluczowych dla biznesu klienta, jak i szeroką grupę użytkowników profilowaną wyłącznie pod kątem lokalizacji i języka.
Początkowym założeniem kampanii Facebook Ads było kierowanie wyłącznie do osób anglojęzycznych ze względu na serwis utworzony we wskazanym języku.
Fundamentalnym elementem wskazanej kampanii były także kreacje reklamowe – zastosowaliśmy zróżnicowane formaty, korzystając z możliwości, jakie daje Meta.
Rys.1. Reklama w formie karuzeli
Dzięki zaangażowaniu zespołu 4fund regularnie otrzymywaliśmy dodatkowe kreacje reklamowe do testów, co w początkowej fazie rozwoju kampanii umożliwiło nam zwiększenie dynamiki w zarządzaniu aktywnymi reklamami. Mając większą grupę zasobów do testów, na bieżąco wyłączaliśmy te, które nie konwertują, uruchamiając w zamian nową kreację.
W omawianym przypadku karuzela pozyskiwała wyświetlenia strony przez użytkowników niemal 61% taniej w porównaniu do najpopularniejszej reklamy z pojedynczym zdjęciem.
Równocześnie oprócz kampanii z celem ruch na koncie aktywowaliśmy kampanie, których zadaniem było pozyskiwanie zarejestrowanych użytkowników. W tym celu wykorzystaliśmy m.in. cel reklamowy: kontakty.
Ze względu na wyższy niż oczekiwany koszt konwersji (rejestracji użytkownika) w wybranym początkowo kraju europejskim, zaproponowaliśmy klientowi utworzenie dodatkowej kampanii, w której przetestujemy szereg nowych grup odbiorców. Użytkowników klasyfikowaliśmy poprzez opcję lokalizacji (mieszkańcy lub osoby, które ostatnio odwiedziły dany kraj) oraz język angielski (ustawienia profilu FB).
Dzięki temu już po pierwszym tygodniu działania udało nam się obniżyć całkowity koszt rejestracji (niezależnie od lokalizacji użytkownika) o 27%!
W kolejnych dwóch miesiącach współpracy sukcesywnie rozbudowaliśmy kampanie o kolejne kraje europejskie, obserwując jednocześnie dalsze spadki kosztu rejestracji użytkownika na nowych rynkach.
Kluczem do sprawnego rozwoju działań reklamowych 4fund.com była partnerska współpraca i przejrzysta komunikacja. W tak dynamicznym okresie rozwoju platformy regularnie spotykaliśmy się z klientem, aby omówić wdrażane zmiany oraz ich skutki, a także pojawiające się po obu stronach nowe rekomendacje i pomysły.
Momentem kulminacyjnym było wdrożenie dedykowanych zestawów reklam pod lokalne społeczności z uwzględnieniem stosowanego przez nich języka ojczystego. Umożliwiło nam to zwiększenie liczby potencjalnych zainteresowanych, do których mogliśmy dotrzeć za pomocą kampanii Facebook Ads. Ponadto kreacja dostosowana do użytkownika zwiększała szansę na kliknięcie reklamy.