Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Zrzutka.pl – jak obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 70% dla ich nowej platformy 4fund.com?

Fakty

Czego się dowiesz z naszego studium przypadku?   

  • Jak pozyskiwać jakościowy ruch na nowej witrynie?
  • Jaki typ kampanii warto uruchomić, jeśli celem działań reklamowych jest pozyskanie rejestracji na platformie?
  • Czy dostosowanie kreacji reklamowej do lokalnej społeczności ma znaczenie?

Klient

Nasz Klient i wspólne wyzwanie

Zrzutka.pl to wiodąca platforma crowfundingowa w Polsce, z której korzysta już ponad 754 tysięcy użytkowników. Za jej pomocą zbierane są pieniądze na dowolny cel, taki jak prezent, wyjazd, własny biznes czy akcja charytatywna. Jak dotąd liczba wpłat przekroczyła ponad 1.1 mld złotych!

Założenie i korzystanie z konta na platformie jest darmowe dla wszystkich, a portal nie pobiera prowizji od wypłacanych środków. Oznacza to, że organizator zbiórki ma możliwość wypłacenia 100% zebranych środków w dogodnym dla siebie momencie.

W ostatnich latach serwis prężnie rozwijał skrzydła, korzystając m.in. z naszego wsparcia z zakresu płatnych kampanii Facebook Ads oraz Google Ads i pozyskując w ten sposób kolejnych użytkowników w Polsce. Liczba założonych zrzutek przekroczyła dzięki temu pierwszy milion.

W 2023 r. zrzutka.pl rozpoczęła ekspansję swojej idei crowdfundingu na arenie międzynarodowej, tworząc bliźniaczy serwis 4fund.pl.

Wyjście na rynek zagraniczny, wiąże się z wieloma wyzwaniami. W kontekście marketingu, na starcie kluczowe jest określenie 'Lifetime Value’ użytkownika, aby wiedzieć, jaką realną wartość stanowi dla nas klient i dzięki temu móc optymalnie określić budżet reklamowy. Chcemy zbudować rozpoznawalność aż w 29 krajach EOG. Jest to niezwykle trudne zadanie ze względu na różnorodność językową w całej Unii Europejskiej – musieliśmy stworzyć kreacje aż w 22 językach! Mamy szansę osiągnąć stabilny sukces na rynku europejskim, jednak wiemy, że wymaga to czasu i szacujemy, że cały proces może trwać nawet kilka lat.

Michał Starzyński CEO Zrzutka.pl
  • Reklama Facebook Ads Reklama Facebook Ads
  • Nowa strategia Facebook Ads Nowa strategia Facebook Ads
  • Skalowanie biznesu Skalowanie biznesu
  • Różnorodne kreacje reklamowe Różnorodne kreacje reklamowe

Wykonanie

Działania rozpoczęliśmy od opracowania struktury kampanii Facebook Ads uwzględniającej zarówno cele kampanii, grupy docelowe, umiejscowienia reklam jak i kreacje reklamowe.

Ustalenie przejrzystej struktury konta reklamowego ułatwia codzienne zarządzanie aktywnymi reklamami oraz wyciąganie prawidłowych wniosków optymalizacyjnych.

W pierwszych dwóch tygodniach współpracy skupiliśmy się na pozyskaniu odwiedzających na witrynie za pomocą kampanii z celem ‘’ruch’’.

Zwiększenie ruchu na nowej witrynie to kluczowy element działań reklamowych na Facebooku i Instagramie dla nowych reklamodawców. Dzięki optymalizacji kampanii na wyświetlenia strony docelowej uzyskujemy możliwość dotarcia do osób, które z największym prawdopodobieństwem przejdą z reklamy na platformę przy zachowaniu jak najniższych kosztów wyświetlenia strony.

natalia arciszewska
Natalia Arciszewska paid social specialist

Wykorzystaliśmy w nich zarówno grupy odbiorców tworzone po zainteresowaniach kluczowych dla biznesu klienta, jak i szeroką grupę użytkowników profilowaną wyłącznie pod kątem lokalizacji i języka.

Początkowym założeniem kampanii Facebook Ads było kierowanie wyłącznie do osób anglojęzycznych ze względu na serwis utworzony we wskazanym języku.

Fundamentalnym elementem wskazanej kampanii były także kreacje reklamowezastosowaliśmy zróżnicowane formaty, korzystając z możliwości, jakie daje Meta.

Rys.1. Reklama w formie karuzeli

Wykorzystanie wielu dostępnych formatów reklam oraz różnorodnych tekstów reklamowych zwiększa szansę na kliknięcie reklamy przez użytkownika. Dzięki temu reklamodawca może zweryfikować, jaki typ reklamy jest atrakcyjniejszy dla potencjalnych użytkowników serwisu.

natalia arciszewska
Natalia Arciszewska paid social specialist

Dzięki zaangażowaniu zespołu 4fund regularnie otrzymywaliśmy dodatkowe kreacje reklamowe do testów, co w początkowej fazie rozwoju kampanii umożliwiło nam zwiększenie dynamiki w zarządzaniu  aktywnymi reklamami. Mając większą grupę zasobów do testów, na bieżąco wyłączaliśmy te, które nie konwertują, uruchamiając w zamian nową kreację.

 

W omawianym przypadku karuzela pozyskiwała wyświetlenia strony przez użytkowników niemal 61% taniej w porównaniu do najpopularniejszej reklamy z pojedynczym zdjęciem.

Równocześnie oprócz kampanii z celem ruch na koncie aktywowaliśmy kampanie, których zadaniem było pozyskiwanie zarejestrowanych użytkowników. W tym celu wykorzystaliśmy m.in. cel reklamowy: kontakty.

 

Ze względu na wyższy niż oczekiwany koszt konwersji (rejestracji użytkownika) w wybranym początkowo kraju europejskim, zaproponowaliśmy klientowi utworzenie dodatkowej kampanii, w której przetestujemy szereg nowych grup odbiorców. Użytkowników klasyfikowaliśmy poprzez opcję lokalizacji (mieszkańcy lub osoby, które ostatnio odwiedziły dany kraj) oraz język angielski (ustawienia profilu FB).

 

Dzięki temu już po pierwszym tygodniu działania udało nam się obniżyć całkowity koszt rejestracji (niezależnie od lokalizacji użytkownika) o 27%!

W kolejnych dwóch miesiącach współpracy sukcesywnie rozbudowaliśmy kampanie o kolejne kraje europejskie, obserwując jednocześnie dalsze spadki kosztu rejestracji użytkownika na nowych rynkach.

 

Kluczem do sprawnego rozwoju działań reklamowych 4fund.com była partnerska współpraca i przejrzysta komunikacja. W tak dynamicznym okresie rozwoju platformy regularnie spotykaliśmy się z klientem, aby omówić wdrażane zmiany oraz ich skutki, a także pojawiające się po obu stronach nowe rekomendacje i pomysły.

 

Momentem kulminacyjnym było wdrożenie dedykowanych zestawów reklam pod lokalne społeczności z uwzględnieniem stosowanego przez nich języka ojczystego. Umożliwiło nam to zwiększenie liczby potencjalnych zainteresowanych, do których mogliśmy dotrzeć za pomocą kampanii Facebook Ads. Ponadto kreacja dostosowana do użytkownika zwiększała szansę na kliknięcie reklamy.

Efekty kampanii

W drugim miesiącu działania przy zwiększonej skali wydatków o ponad 550% ( w porównaniu do pierwszego miesiąca działań), obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 54%. W kolejnym miesiącu koszt konwersji spadł o kolejne 34%.

 

W całym procesie skalowania konta istotne było dynamiczne zarządzanie aktywnymi zestawami reklam obejmujące zarówno dostosowywanie stawek, jak i testy kolejnych kreacji reklamowych oraz metod targetowania.

 

  • -0%

    Spadek kosztu rejestracji użytkownika

  • -0%

    Spadek kosztu założenia zrzutki

  • +0

    zarejestrowanych użytkowników

  • +0

    założonych zrzutek

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Jak zwiększyliśmy przychody o 25% i poprawiliśmy rentowność kampanii Kelop w Allegro Ads?

Klient oddał nam pod opiekę cenne konto, które przynosiło mu korzyści biznesowe. Stanęliśmy więc przed wyzwaniem optymalizacji działań pomimo spadającego zainteresowania wg planera kampanii Allegro.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak zwiększyliśmy przychody o 25% i poprawiliśmy rentowność kampanii Kelop w Allegro Ads?
Klient oddał nam pod opiekę cenne konto, które przynosiło mu korzyści biznesowe. Stanęliśmy więc przed wyzwaniem optymalizacji działań pomimo spadającego zainteresowania wg planera kampanii Allegro.
Przeczytaj więcej

Jak API konwersji Facebooka wpłynęło na wyniki w sklepie odzieżowym? Przykład sklepu Ella Boutique

Sprawdzianem okazało się dostosowanie naszych działań do nowej rzeczywistości i zaproponowanie klientowi najkorzystniejszego rozwiązania – opcją dla nas okazało się API konwersji Facebooka. Przez lata wspólnej pracy zbudowaliśmy wzajemne zaufanie, które pozwoliło nam uzyskać zgodę klienta na wprowadzenie nowej funkcjonalności.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak API konwersji Facebooka wpłynęło na wyniki w sklepie odzieżowym? Przykład sklepu Ella Boutique
Sprawdzianem okazało się dostosowanie naszych działań do nowej rzeczywistości i zaproponowanie klientowi najkorzystniejszego rozwiązania – opcją dla nas okazało się API konwersji Facebooka. Przez lata wspólnej pracy zbudowaliśmy wzajemne zaufanie, które pozwoliło nam uzyskać zgodę klienta na wprowadzenie nowej funkcjonalności.
Przeczytaj więcej

Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?

Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?
Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.
Przeczytaj więcej

Efekt domina w Facebook Ads: Jak zmiany w targetowaniu przyniosły ROAS wyższy o 72%?

Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Efekt domina w Facebook Ads: Jak zmiany w targetowaniu przyniosły ROAS wyższy o 72%?
Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
Przeczytaj więcej

Bez bariery wejścia i z niskimi kosztami dotarcia. Jak wygenerowaliśmy w 3 miesiące dodatkowe 38 000 zł przychodu, skalując biznes klienta o Pinterest Ads?

Dla klienta z branży dodatków do domu (osłon okiennych) szukaliśmy rozwiązań, które mogłyby pomóc docierać do nowych odbiorców. Ze względu na obecność klienta w przestrzeni Google i FB, uruchomiliśmy nowy kanał reklamowy. Kuszący niskimi kosztami dotarcia i brakiem bariery wejścia Pinterest Ads.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Bez bariery wejścia i z niskimi kosztami dotarcia. Jak wygenerowaliśmy w 3 miesiące dodatkowe 38 000 zł przychodu, skalując biznes klienta o Pinterest Ads?
Dla klienta z branży dodatków do domu (osłon okiennych) szukaliśmy rozwiązań, które mogłyby pomóc docierać do nowych odbiorców. Ze względu na obecność klienta w przestrzeni Google i FB, uruchomiliśmy nowy kanał reklamowy. Kuszący niskimi kosztami dotarcia i brakiem bariery wejścia Pinterest Ads.
Przeczytaj więcej

Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?

Efekty kampanii Google Ads prowadzonych za pomocą metodologii zero-waste to wynik połączenia kompetencji specjalisty SEM oraz automatyzacji w postaci SmartSkryptów. Dlaczego skuteczna reklama potrzebuje tych obu rozwiązań? W jaki sposób zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl aż o 98% w 90 dni…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?
We współpracy ze SmartYou bardzo cenię sobie responsywność oraz doskonałe zrozumienie, w jaki sposób funkcjonuje biznes online. Te dwa elementy sprawiają, że wszelkie ustalenia (nawet strategiczne), przebiegają nadzwyczaj sprawnie - mój czas jest szanowany, a kampania przynosi efekty.
Przeczytaj więcej

Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?

W wielu przypadkach prowadzenie kampanii Google Ads to marnowanie pieniędzy, a podnoszenie budżetu to jedynie zwiększanie skali problemu. Jak inwestować w reklamę, aby nie ryzykować? Co ma do tego zero-waste i automatyzacja pracy specjalisty SEM? I wreszcie - jak uratowaliśmy kampanię Sztuczne-rosliny.pl…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?
Przeczytaj więcej

Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?

Dzięki odpowiednio zarządzanym reklamom sprzedaż przez Allegro ma szansę dorównać sklepowi internetowemu, w którego promocję inwestujesz od lat. Jednak jak w przypadku Google i Facebooka, warto ostrożnie podchodzić do inwestowania w ten kanał, aby nie zmarnować pieniędzy…

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?
Jakiś czas temu rozpoczęliśmy reklamę w serwisie Allegro. Nie obawialiśmy się tego kroku ze względu na ostrożne podejście do testowania nowych kanałów, za które bardzo cenimy współpracę ze SmartYou.
Przeczytaj więcej

Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.

Sposób współpracy z agencją reklamową jest bardzo ważny i ma ogromny wpływ na rezultaty kampanii. Nawet w trudnym ekonomicznie okresie odpowiedni rozkład kompetencji, zaangażowanie i komunikacja w połączeniu z właściwą strategią marketingową powodują, że firma osiąga założone cele.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.
Współpracowaliśmy z wieloma agencjami, także międzynarodowymi - agencję SmartYou na ich tle wyróżnia ogromny profesjonalizm w zakresie komunikacji oraz obsługi kampanii, a także zaangażowanie i rzetelność w podejmowanych działaniach.
Przeczytaj więcej

Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie

Niewykorzystane szanse mają miejsce w wielu kampaniach reklamowych. Nawet w tych dobrze prowadzonych prawie zawsze jest możliwość zoptymalizowania kosztów i poprawienia rentowności reklam.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie
Kampania Ekomaluch.pl to dowód na to, że dzięki metodologii zero-waste w każdym przypadku można obniżyć koszty i poprawić wyniki kampanii.
Przeczytaj więcej

Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę

Rentowność reklam to jeden z podstawowych parametrów, który powinniśmy mierzyć, aby inwestować budżet z głową i świadomie zwiększać sprzedaż.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę
SmartYou od początku zależało na zrozumieniu naszych celów biznesowych i stworzeniu kampanii, która pomoże je osiągnąć. Teraz wiemy już na pewno, że to się udało. Firma stworzyła reklamy, których efekty przerosły nasze oczekiwania.
Przeczytaj więcej

Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu

YouTube to nie tylko sposób na budowanie wizerunku – to także źródło dodatkowych konwersji. Przekonaliśmy się o tym empirycznie na koncie ModBiS.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu
Informacje płynące z wyników Conversion Lift, utwierdziły nas w przekonaniu, że Facebook odgrywa istotną rolę w obecnych działaniach reklamowych, a agencja SmartYou – nasz wieloletni partner, prowadzi dla nas kampanie z nastawieniem na maksymalizację wyników.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek

Klient zgłosił się do nas przed szczytem sezonu w swojej branży, jakim jest okres świąt Bożego Narodzenia. Równolegle przejęliśmy obsługę kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Początek współpracy ze SmartYou okazał się dla Dami Zabawki najlepszym okresem sprzedażowym w ostatnich latach. W styczniu zatem postawiliśmy sobie za cel poprawę skuteczności kampanii także poza sezonem. 

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek
Dopasowane do naszych priorytetów działania po stronie Google Ads i Facebook Ads, zaowocowały praktycznie "drugą Gwiazdką" pod względem obrotów w marcu.
Przeczytaj więcej

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Gdy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Nieszablonowe podejście które zastosowaliśmy przerosło jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy
Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Przeczytaj więcej

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Współpraca przeszła nasze oczekiwania, a w jej wyniku nasza firma osiągnęła wszystkie cele biznesowe. Agencja SmartYou potrafi wsłuchać się w oczekiwania klienta i dobrać odpowiednią strategię.
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przykład NTFY pokazuje, jak z pomocą zaawansowanych narzędzi i przemyślanej kampanii można stworzyć zainteresowanie marką i przełożyć je na rzeczywistą sprzedaż.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads
Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie

Zacznij zmiany teraz

Skontaktuj się z nami

Kawa na ławę – dosłownie i w przenośni. Umów się na spotkanie lub skorzystaj z formularza, by zadać dowolne pytanie.

Chcesz poznać wstępny koszt swojej kampanii?
PRZEJDŹ DO FORMULARZA ESTYMACYJNEGO

Magdalena Szot Head of Sales

Magdalena Szot
Wróć na górę