Błąd, z powodu którego wiele firm traci pieniądze w kampaniach
Naszą współpracę z CRYO Science rozpoczęliśmy od ustalenia parametrów, dzięki którym weryfikujemy rentowność kampanii reklamowej. Określenie tego, co mierzymy i jak analizujemy, to niezbędny krok, aby nie marnować budżetu i podejmować decyzje, dzięki którym kampania przynosi rezultaty. Do tej pory tylko jedna z kilku dostępnych akcji, które wykonuje potencjalny klient CRYO Science w witrynie była regularnie mierzona, a wiele ważnych wskaźników zostało pominiętych, np. takie działania jak przesłanie formularza, kontakt telefoniczny czy wysyłka maila przez potencjalnego klienta nie były zliczane.
To błąd, z powodu którego wiele firm traci pieniądze i marnuje budżet reklamowy. Właśnie dlatego nie tylko nie było można zmierzyć skuteczności kampanii, ale też korzystać z automatycznych strategii ustalania stawek za kliknięcie w reklamę, co powodowało nieadekwatne wydatki. Ze względu na zbyt małą liczbę danych i brak kluczowego celu konwersji, algorytm Google nie mógł się uczyć i optymalizować wyników kampanii reklamowej pod kątem jej efektów.
Zanim zaczniesz wydawać pieniądze na reklamę, koniecznie ustal, na jakiej podstawie sprawdzisz, czy ta inwestycja Ci się opłaca. Upewnij się, że wziąłeś pod uwagę wszystkie istotne wskaźniki!
Inwestowanie w kampanię bez ryzyka marnowania budżetu
Kolejnym krokiem był research słów kluczowych, na których bazują kampanie w Sieci Wyszukiwania. Napisaliśmy zupełnie nowe teksty reklamowe w wielu wariantach, wykorzystując także niewystępujące wcześniej na koncie typy reklam, które ułożyliśmy w strukturę zgodną z zaplanowaną strategią. To bardzo ważne, żeby testować różne teksty i formaty, z których algorytm Google wyłoni te najbardziej skuteczne i rentowne!
Poza przebudową kampanii Google, za cel postawiliśmy sobie także badanie kolejnych regionów w kontekście ich potencjału sprzedażowego. Zaplanowaliśmy działania na minimalnym budżecie testowym, aby rozpocząć ekspansję kampanii na nowe rynki bez zagrożenia, że zmarnujemy budżet klienta. Przeprowadziliśmy testy dla nowych regionów, takich jak Kraje Zatoki Perskiej, Kanada, Australia, Holandia, Włochy, Dania, Niemcy, Szwecja. Ponadto, rozbudowaliśmy kampanie dla podstawowego obszaru, czyli Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.
Nie inwestuj, dopóki nie wiesz, co przekłada się na wyniki w Twojej kampanii reklamowej. Testuj rozwiązania i zwiększaj budżet dopiero, kiedy widzisz efekty!
Automatyzacja w pracy nad kampanią reklamową
Bardzo ważnym krokiem w pracy nad kampanią CRYO Science była implementacja SmartSkryptów, dzięki którym nasi specjaliści są natychmiast powiadamiani o sytuacjach, kiedy ich reakcja jest istotna. To element strategii Zero-Waste, dzięki któremu dajemy naszym klientom gwarancję optymalnego wykorzystania budżetu reklamowego.
Zarządzanie kampanią Google Ads to skomplikowany procesy i nawet najlepszy specjalista monitorujący kampanię reklamową każdego dnia nie jest w stanie wyłapać każdego zdarzenia, które ma wpływ na jej wyniki. Dlatego ustalenie, co oznacza rentowność dla klienta i jakie niezauważalne gołym okiem informacje mają na nią wpływ, a następnie automatyzacja powiadomień, to podstawa efektywnej pracy!
Sprawdź, czy Twoje kampanie reklamowe są zabezpieczone za pomocą dodatkowych narzędzi. Google to kombajn, który potrzebuje specjalisty i automatycznej pary oczu, która go wspiera.