PODZIAŁ KOMPETENCJI I SPOSÓB WSPÓŁPRACY Z AGENCJĄ
Punktem wyjścia do osiągnięcia celów sprzedażowych w pandemii był wypracowany w poprzednich latach sposób współpracy pomiędzy SmartYou i L’Occitane oraz odpowiedni podział kompetencji. L’Occitane, jak wiele biznesów, nie zatrudnia specjalisty SEM – zaangażowanie agencji jest bardziej opłacalne niż pracownik z tak wąską specjalizacją na etacie. Jednocześnie firma posiada dział marketingu zarządzający m. in. strategią komunikacji, kalendarzem promocji i przygotowywaniem grafik.
To bardzo ważne, że te elementy są opracowywane wewnątrz firmy, przez osoby, które mają dostęp do danych sprzedażowych, informacji o klientach z pierwszej ręki oraz pełnej historii działań – one najlepiej wiedzą i najszybciej mogą zweryfikować, co się sprawdza i jakie pomysły są najlepsze. Jednocześnie L’Occitane jest w regularnym kontakcie ze SmartYou, informując o planach, dostarczając materiały do kampanii reklamowych i posiadając pełne zaufanie do proponowanych przez nas strategii i rozwiązań w zakresie kampanii reklamowych.
Komunikacja i kalendarz promocji to elementy, które powinny być kreowane wewnątrz firmy. Reklama online może być zlecana na zewnątrz. Pamiętaj, że to zaawansowana dziedzina, wymagająca specjalistycznych kompetencji, a regularna komunikacja z agencją to klucz do sukcesu.
TRZY ROZWIĄZANIA STRATEGICZNE DLA SKLEPÓW INTERNETOWYCH
Wzrost liczby transakcji w 2020 roku o 117% to wynik regularnego wprowadzania nowych produktów i promocji w sklepie internetowym L’Occitane oraz właściwych strategii w kampaniach reklamowych, z których trzy szczególnie rekomendujemy dla e-commerce.
1. BESTSELLERY W KAMPANII PRODUKTOWEJ GOOGLE
Za pomocą naszego autorskiego SmartSkryptu zbieraliśmy informacje o najbardziej popularnych produktach w różnych kanałach sprzedaży i przesyłaliśmy je z Google Analytics do Google Ads poprzez Merchant Center. Od października 2020 promowaliśmy te bestsellery w dedykowanej kampanii Google Shopping – wygenerowały one aż 28% przychodu w ostatnim kwartale!
Promuj produkty, które się najlepiej sprzedają. Takie dane znajdziesz nie tylko w systemie sprzedażowym, ale też w Google Analytics – to stąd za pomocą autorskich rozwiązań możesz importować dane do kampanii reklamowych!
2. KAMPANIE DISCOVERY OBOK STANDARDOWYCH REKLAM GDN
W 2020 roku Google wprowadziło nowy format reklamowy – kampanie Discovery. Są to reklamy multimedialne nastawione na generowanie konwersji, prezentujące ofertę m. in. na stronie głównej YouTube, w Google Discover oraz na kartach „Oferty” i „Społeczności” w Gmailu. Testowanie nowości w kontekście, w którym potencjalnie mogą się sprawdzić, to ważny element strategii marketingowej. Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie kampanii Discovery obok standardowych reklam GDN do promocji nowości i akcji sezonowych L’Occitane. Dzięki temu w porównaniu do 2019 roku trzykrotnie zwiększyliśmy zwrot z inwestycji w reklamę (ROAS) w sieci reklamowej Google!
Przykładowa reklama Discovery
Testuj nowości w Google i na Facebooku. Zwróć uwagę na formaty multimedialne, dzięki którym Twoja oferta będzie wyglądała bardziej atrakcyjnie. Przetestuj kampanie Discovery!
3. REMARKETING KIEROWANY DO NAJBARDZIEJ AKTYWNEJ GRUPY
Każda dobra strategia marketingowa uwzględnia dotarcie do użytkowników, którzy już weszli w interakcję z marką za pomocą remarketingu, ponieważ ta grupa ma największy potencjał zakupowy. W kampanii L’Occitane w 2020 roku postanowiliśmy być jeszcze bardziej precyzyjni i wyłoniliśmy 25% użytkowników, którzy spędzili najwięcej czasu na stronie internetowej. To do nich skierowaliśmy reklamy na Facebooku, co przyczyniło się do tego, że w podsumowaniu rocznym remarketing wygenerował ponad jedną trzecią przychodów z tego kanału!
Inwestuj w remarketing, czyli reklamy do tych użytkowników, którzy już znają Twój biznes. Skoncentruj się na tych najbardziej zaangażowanych – to grupa, którą najłatwiej zachęcić do zakupu.