ANALIZA KAMPANII PRODUKTOWEJ METODĄ ZERO-WASTE
Pierwszym krokiem w naszej pracy nad kampanią dla sklepu Ekomaluch.pl była analiza dotychczasowych działań i spojrzenie na nie z perspektywy zero-waste. To oznacza podejście do zarządzania kampaniami w ramach marketingu efektywnościowego, w którym szczególną uwagę przypisuje się unikaniu nietrafionych wydatków i priorytetyzuje się rentowność kampanii.
Podejście zero-waste zakłada, że optymalizacja budżetu nie jest procesem skończonym i w każdej kampanii w każdym momencie jej trwania można odnaleźć niewykorzystane szanse, dzięki którym rentowność pójdzie w górę.
Zero-waste to NIEMARNOWANIE budżetu. W każdej kampanii reklamowej na każdym etapie jej trwania można znaleźć oszczędności i zwiększyć rentowność.
NIEWYKORZYSTANE SZANSE ORAZ ROZWIĄZANIA ZERO-WASTE
W kampanii zakupowej Google Ads promującej produkty Ekomalucha struktura działań opierała się zaledwie na dwóch kampaniach i dwóch grupach reklam. To bardzo mało, ponieważ w takiej konfiguracji nie było możliwości optymalizacji stawek i celów ze względu na kategorie produktów, ich ceny i popularność. Poza tym transakcje, według których następowała optymalizacja, pochodziły z Google Analytics, co wpływało na ograniczenie możliwości kampanii. Google Analytics nie jest odpowiednim źródłem informacji w tym przypadku, ponieważ przesyła do Google Ads tylko część konwersji – pomijane są te, gdzie reklama wystąpiła na wcześniejszym etapie lejka zakupowego.
Zdecydowaliśmy się na zbudowanie nowej kampanii w oparciu o założenia zero-waste. Postawiliśmy zatem na rozbudowaną strukturę konta Google, bo to gwarancja szerokich możliwości optymalizacyjnych w zakresie stawek i celów. Kampania produktowa zawierająca dwie kampanie reklamowe i dwie grupy reklam została zastąpiona 15 aktywnymi kampaniami i 17 grupami reklam oraz wzmocniona dzięki SmartSkryptowi, który wybiera top produkty na podstawie danych z Google Analytics. Wdrożyliśmy również na koncie konwersję Google Ads, zyskując bardziej trafne dane do optymalizacji wyników.
Zwróć uwagę, jak wygląda struktura Twojej kampanii Google Ads i skąd są pobierane dane do optymalizacji kampanii.
STRATEGIA ZERO-WASTE I AUTOMATYZACJA W KAMPANII
Kolejnym krokiem była implementacja SmartSkryptów, dzięki którym nasi specjaliści są natychmiast powiadamiani o sytuacjach, kiedy ich reakcja jest istotna. To nasze autorskie rozwiązanie, stanowiące ważny punkt strategii Zero-Waste. Dzięki SmartSkryptom dajemy naszym klientom gwarancję optymalnego wykorzystania budżetu reklamowego.
Niezależnie od stosowanej metodologii, Google Ads to kombajn, który potrzebuje zarówno specjalisty, jak i automatycznej pary oczu, która go wspiera.