Skontaktuj się z nami

+48 ‭602 342 788‬
kontakt@smartyou.pl

Promuj swoją stronę
Lista realizacji

Niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%, przejmując kampanię nagrodzoną w europejskim konkursie

O CZYM PRZECZYTASZ - KRÓTKO I NA TEMAT

Streszczenie

Co jest tematem naszego studium przypadku?

Niewykorzystane szanse mają miejsce w wielu kampaniach reklamowych. Nawet w tych dobrze prowadzonych prawie zawsze jest możliwość zoptymalizowania kosztów i poprawienia rentowności reklam. Na przykładzie naszego klienta Ekomaluch.pl wskazujemy na niedopatrzenia, które zdarzają się nawet w dobrze dopracowanych kampaniach i podpowiadamy rozwiązania marketingu zero-waste, dzięki którym zwiększyliśmy liczbę transakcji w kampanii produktowej Google o 45%, pomimo że w rękach poprzedniej agencji otrzymała ona nagrodę w konkursie European Search Awards. 

CZEGO SIĘ NAUCZYSZ - W KILKU SŁOWACH

Fakty

Czego się dowiesz z naszego case study?

  • Czym jest marketing zero-waste i jak wpływa na budżet reklamowy?
  • Jakich błędów nie popełniać i gdzie szukać niewykorzystanych szans w kampaniach produktowych Google?
  • Jakie strategiczne rozwiązania marketingu zero-waste polecamy dla e-commerce?
  • Jak to się stało, że przejmując nagrodzoną w konkursie kampanię produktową Ekomaluch.pl zwiększyliśmy liczbę transakcji o 45%?

NASZ KLIENT I KONTEKST CASE STUDY

Klient

Nasz klient i jego sytuacja w kampanii Google

Ekomaluch.pl to internetowy sklep ekologiczny z artykułami dla dzieci, obecny na polskim rynku od 12 lat. W ofercie sklepu są produkty towarzyszące eko-rodzinom od pierwszych dni rodzicielstwa i w każdym aspekcie życia – od przygotowań do nadejścia na świat dziecka przez pielęgnację, zabawę i jego rozwój, po dbanie o środowisko, w którym ono dorasta.

Klient zgłosił się do nas, ponieważ współpraca z poprzednią agencją zaczęła być mniej opłacalna. Analizując konto reklamowe, odkryliśmy szerokie pole do obniżenia jej kosztów i podniesienia wyników, choć poprzeczka została postawiona bardzo wysoko. Kampania produktowa została uhonorowana nagrodą European Search Awards!

Zakres usług

  • Reklama w wynikach wyszukiwania Reklama w wynikach wyszukiwania
  • Zakupy Google Zakupy Google
  • Remarketing Remarketing
  • Google Analytics Google Analytics
  • Instagram Ads Instagram Ads
  • Facebook Ads Facebook Ads
  • Obiektywna ocena wartości kanałów Obiektywna ocena wartości kanałów
  • Dodatkowe wnioski i porady Dodatkowe wnioski i porady

Krok po kroku

Wykonanie

ANALIZA KAMPANII PRODUKTOWEJ METODĄ ZERO-WASTE 

Pierwszym krokiem w naszej pracy nad kampanią dla sklepu Ekomaluch.pl była analiza dotychczasowych działań i spojrzenie na nie z perspektywy zero-waste. To oznacza podejście do zarządzania kampaniami w ramach marketingu efektywnościowego, w którym szczególną uwagę przypisuje się unikaniu nietrafionych wydatków i priorytetyzuje się rentowność kampanii.  

Priorytetem marketingu zero-waste jest osiągnięcie wyników, na podstawie których nasz klient może powiedzieć, że reklama to najlepsza inwestycja dla jego biznesu – kampania ma znaczący wpływ na sprzedaż, a zwrot z inwestycji (ROAS) jest więcej niż satysfakcjonujący. 

Piotr Stryjniak Właściciel & Dyrektor Operacyjny SMARTYOU

Podejście zero-waste zakłada, że optymalizacja budżetu nie jest procesem skończonym i w każdej kampanii w każdym momencie jej trwania można odnaleźć niewykorzystane szanse, dzięki którym rentowność pójdzie w górę.

Zero-waste to NIEMARNOWANIE budżetu. W każdej kampanii reklamowej na każdym etapie jej trwania można znaleźć oszczędności i zwiększyć rentowność.

NIEWYKORZYSTANE SZANSE ORAZ ROZWIĄZANIA ZERO-WASTE 

W kampanii zakupowej Google Ads promującej  produkty Ekomalucha struktura działań opierała się zaledwie na dwóch kampaniach i dwóch grupach reklam. To bardzo mało, ponieważ w takiej konfiguracji nie było możliwości optymalizacji stawek i celów ze względu na kategorie produktów, ich ceny i popularność. Poza tym transakcje, według których następowała optymalizacja, pochodziły z Google Analytics, co wpływało na ograniczenie możliwości kampanii. Google Analytics nie jest odpowiednim źródłem informacji w tym przypadku, ponieważ przesyła do Google Ads tylko część konwersji – pomijane są te, gdzie reklama wystąpiła na wcześniejszym etapie lejka zakupowego.

Zdecydowaliśmy się na zbudowanie nowej kampanii w oparciu o założenia zero-waste. Postawiliśmy zatem na rozbudowaną strukturę konta Google, bo to gwarancja szerokich możliwości optymalizacyjnych w zakresie stawek i celów. Kampania produktowa zawierająca dwie kampanie reklamowe i dwie grupy reklam została zastąpiona 15 aktywnymi kampaniami i 17 grupami reklam oraz wzmocniona dzięki SmartSkryptowi, który wybiera top produkty na podstawie danych z Google Analytics. Wdrożyliśmy również na koncie konwersję Google Ads, zyskując bardziej trafne dane do optymalizacji wyników.

Zwróć uwagę, jak wygląda struktura Twojej kampanii Google Ads i skąd są pobierane dane do optymalizacji kampanii.

STRATEGIA ZERO-WASTE I AUTOMATYZACJA W KAMPANII 

Kolejnym krokiem była implementacja SmartSkryptów, dzięki którym nasi specjaliści są natychmiast powiadamiani o sytuacjach, kiedy ich reakcja jest istotna. To nasze autorskie rozwiązanie, stanowiące ważny punkt strategii Zero-Waste. Dzięki SmartSkryptom dajemy naszym klientom gwarancję optymalnego wykorzystania budżetu reklamowego.

Zarządzanie kontem reklamowym to skomplikowany proces i nawet najlepszy specjalista monitorujący kampanie każdego dnia nie jest w stanie wyłapać każdego zdarzenia, które ma wpływ na jej wyniki. Dlatego ustalenie, co oznacza rentowność dla klienta i jakie niezauważalne gołym okiem informacje mają na nią wpływ, a następnie automatyzacja powiadomień za pomocą SmartSkryptów, to podstawa efektywnej pracy! 

Maciej Tyśper Quality Leader & Partner SMARTYOU

Niezależnie od stosowanej metodologii, Google Ads to kombajn, który potrzebuje zarówno specjalisty, jak i automatycznej pary oczu, która go wspiera.

Co osiągnął klient?

Efekty kampanii

Rezultaty kampanii Google pod skrzydłami SmartYou

Co osiągnęliśmy dzięki zbudowaniu kampanii według strategii zero-waste i jej optymalizacji w oparciu o poszukiwanie oszczędności w kampanii?

  • Podnieśliśmy współczynnik konwersji w kampanii produktowej o 144% i pozyskaliśmy o 45% więcej transakcji w porównaniu do poprzedniego okresu. 
  • Osiągnęliśmy zwrot z inwestycji w kampanię produktową (ROAS) na poziomie 640%, co oznacza o 20% lepszy wynik w porównaniu do danych z nagrodzonego case study. W rezultacie – do zwiększenia liczby transakcji w sklepie o 51,84% przez poprzednią agencję, dołożyliśmy kolejne 26,2%!
  • +0%

    współczynnik konwersji w kampanii produktowej

  • +0%

    ilość transakcji w kampanii produktowej

  • +0%

    zwrot z inwestycji (ROAS) w kampanię produktową

  • +0%

    ilość transakcji w sklepie internetowym

Kampania Ekomaluch.pl to dowód na to, że dzięki metodologii zero-waste w każdym przypadku można obniżyć koszty i poprawić wyniki kampanii. Poprzeczka została postawiona naprawdę wysoko – poprzednia agencja otrzymała nagrodę na European Search Awards za kampanię produktową w Google Ads! Pomimo tego, dzięki podejściu zero-waste znaleźliśmy szerokie pole do optymalizacji i w samej kampanii PLA podnieśliśmy ilość transakcji o 45%.

Piotr Stryjniak Właściciel & Dyrektor Operacyjny SMARTYOU

Sprawdź, jak prowadzona jest Twoja kampania. Zapytaj o bezpłatny audyt!

Poproś o Smartcheck –  audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystanych szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

Sprawdź swoją kampanię reklamową

Zapytaj o bezpłatny audyt

Smartcheck to audyt analityczno-reklamowy, który wskazuje błędy  i niewykorzystane szanse, przez które tracisz pieniądze w kampaniach online. Usługa jest bezpłatna dla firm, które chcą się zapoznać z ofertą SmartYou.

WYPEŁNIJ FORMULARZ I SPRAWDŹ SWOJE KAMPANIE!

Magdalena Szot Head of Sales

Magdalena Szot

Sprawdź, co osiągnęli nasi klienci

Polecane realizacje

Jak zwiększyliśmy przychody o 25% i poprawiliśmy rentowność kampanii Kelop w Allegro Ads?

Klient oddał nam pod opiekę cenne konto, które przynosiło mu korzyści biznesowe. Stanęliśmy więc przed wyzwaniem optymalizacji działań pomimo spadającego zainteresowania wg planera kampanii Allegro.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak zwiększyliśmy przychody o 25% i poprawiliśmy rentowność kampanii Kelop w Allegro Ads?
Klient oddał nam pod opiekę cenne konto, które przynosiło mu korzyści biznesowe. Stanęliśmy więc przed wyzwaniem optymalizacji działań pomimo spadającego zainteresowania wg planera kampanii Allegro.
Przeczytaj więcej

Jak API konwersji Facebooka wpłynęło na wyniki w sklepie odzieżowym? Przykład sklepu Ella Boutique

Sprawdzianem okazało się dostosowanie naszych działań do nowej rzeczywistości i zaproponowanie klientowi najkorzystniejszego rozwiązania – opcją dla nas okazało się API konwersji Facebooka. Przez lata wspólnej pracy zbudowaliśmy wzajemne zaufanie, które pozwoliło nam uzyskać zgodę klienta na wprowadzenie nowej funkcjonalności.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak API konwersji Facebooka wpłynęło na wyniki w sklepie odzieżowym? Przykład sklepu Ella Boutique
Sprawdzianem okazało się dostosowanie naszych działań do nowej rzeczywistości i zaproponowanie klientowi najkorzystniejszego rozwiązania – opcją dla nas okazało się API konwersji Facebooka. Przez lata wspólnej pracy zbudowaliśmy wzajemne zaufanie, które pozwoliło nam uzyskać zgodę klienta na wprowadzenie nowej funkcjonalności.
Przeczytaj więcej

Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?

Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Przypadek Top Online, czyli jak zwiększyliśmy wolumen i obniżyliśmy koszt zweryfikowanego leada o 52%?
Naszym wspólnym wyzwaniem była poprawa jakości konta reklamowego oraz formularzy ocenianych również przez dział sprzedaży jako wartościowe.
Przeczytaj więcej

Zrzutka.pl – jak obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 70% dla ich nowej platformy 4fund.com?

Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zrzutka.pl – jak obniżyliśmy koszt rejestracji użytkownika o 70% dla ich nowej platformy 4fund.com?
Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
Przeczytaj więcej

Efekt domina w Facebook Ads: Jak zmiany w targetowaniu przyniosły ROAS wyższy o 72%?

Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Efekt domina w Facebook Ads: Jak zmiany w targetowaniu przyniosły ROAS wyższy o 72%?
Naszym wspólnym wyzwaniem było wdrożenie nowej strategii kampanii Facebook Ads, która pozwoli nam zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
Przeczytaj więcej

Bez bariery wejścia i z niskimi kosztami dotarcia. Jak wygenerowaliśmy w 3 miesiące dodatkowe 38 000 zł przychodu, skalując biznes klienta o Pinterest Ads?

Dla klienta z branży dodatków do domu (osłon okiennych) szukaliśmy rozwiązań, które mogłyby pomóc docierać do nowych odbiorców. Ze względu na obecność klienta w przestrzeni Google i FB, uruchomiliśmy nowy kanał reklamowy. Kuszący niskimi kosztami dotarcia i brakiem bariery wejścia Pinterest Ads.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Bez bariery wejścia i z niskimi kosztami dotarcia. Jak wygenerowaliśmy w 3 miesiące dodatkowe 38 000 zł przychodu, skalując biznes klienta o Pinterest Ads?
Dla klienta z branży dodatków do domu (osłon okiennych) szukaliśmy rozwiązań, które mogłyby pomóc docierać do nowych odbiorców. Ze względu na obecność klienta w przestrzeni Google i FB, uruchomiliśmy nowy kanał reklamowy. Kuszący niskimi kosztami dotarcia i brakiem bariery wejścia Pinterest Ads.
Przeczytaj więcej

Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?

Efekty kampanii Google Ads prowadzonych za pomocą metodologii zero-waste to wynik połączenia kompetencji specjalisty SEM oraz automatyzacji w postaci SmartSkryptów. Dlaczego skuteczna reklama potrzebuje tych obu rozwiązań? W jaki sposób zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl aż o 98% w 90 dni…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Rola specjalisty SEM i automatyzacji w kampanii Google Ads. Jak zwiększyliśmy ROAS na Zrzutka.pl o 98% w 90 dni?
We współpracy ze SmartYou bardzo cenię sobie responsywność oraz doskonałe zrozumienie, w jaki sposób funkcjonuje biznes online. Te dwa elementy sprawiają, że wszelkie ustalenia (nawet strategiczne), przebiegają nadzwyczaj sprawnie - mój czas jest szanowany, a kampania przynosi efekty.
Przeczytaj więcej

Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?

W wielu przypadkach prowadzenie kampanii Google Ads to marnowanie pieniędzy, a podnoszenie budżetu to jedynie zwiększanie skali problemu. Jak inwestować w reklamę, aby nie ryzykować? Co ma do tego zero-waste i automatyzacja pracy specjalisty SEM? I wreszcie - jak uratowaliśmy kampanię Sztuczne-rosliny.pl…?

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Podnoszenie budżetu reklamowego bez ryzyka. Jak za pomocą metody zero-waste zwiększyliśmy przychody z Google Ads o 83,62%?
Przeczytaj więcej

Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?

Dzięki odpowiednio zarządzanym reklamom sprzedaż przez Allegro ma szansę dorównać sklepowi internetowemu, w którego promocję inwestujesz od lat. Jednak jak w przypadku Google i Facebooka, warto ostrożnie podchodzić do inwestowania w ten kanał, aby nie zmarnować pieniędzy…

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Bezpieczna inwestycja w reklamę według zero-waste. Jak w ciągu roku Allegro zostało trzecim solidnym kanałem sprzedaży dla Dami Zabawki?
Jakiś czas temu rozpoczęliśmy reklamę w serwisie Allegro. Nie obawialiśmy się tego kroku ze względu na ostrożne podejście do testowania nowych kanałów, za które bardzo cenimy współpracę ze SmartYou.
Przeczytaj więcej

Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.

Sposób współpracy z agencją reklamową jest bardzo ważny i ma ogromny wpływ na rezultaty kampanii. Nawet w trudnym ekonomicznie okresie odpowiedni rozkład kompetencji, zaangażowanie i komunikacja w połączeniu z właściwą strategią marketingową powodują, że firma osiąga założone cele.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Metoda pracy z agencją reklamową, dzięki której twój biznes urośnie jak na drożdżach. Jak zwiększyliśmy liczbę transakcji w czasie pandemii o 117%.
Współpracowaliśmy z wieloma agencjami, także międzynarodowymi - agencję SmartYou na ich tle wyróżnia ogromny profesjonalizm w zakresie komunikacji oraz obsługi kampanii, a także zaangażowanie i rzetelność w podejmowanych działaniach.
Przeczytaj więcej

Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę

Rentowność reklam to jeden z podstawowych parametrów, który powinniśmy mierzyć, aby inwestować budżet z głową i świadomie zwiększać sprzedaż.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Błąd, z powodu którego biznes tracił 52% budżetu. Jak obniżyliśmy koszty kampanii Google Search o połowę
SmartYou od początku zależało na zrozumieniu naszych celów biznesowych i stworzeniu kampanii, która pomoże je osiągnąć. Teraz wiemy już na pewno, że to się udało. Firma stworzyła reklamy, których efekty przerosły nasze oczekiwania.
Przeczytaj więcej

Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu

YouTube to nie tylko sposób na budowanie wizerunku – to także źródło dodatkowych konwersji. Przekonaliśmy się o tym empirycznie na koncie ModBiS.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Jak trafiliśmy w gusta kobiet 50+, uzyskaliśmy o 50% niższy koszt konwersji i wykręciliśmy dla klienta ponad 200 000 złotych przychodu
Informacje płynące z wyników Conversion Lift, utwierdziły nas w przekonaniu, że Facebook odgrywa istotną rolę w obecnych działaniach reklamowych, a agencja SmartYou – nasz wieloletni partner, prowadzi dla nas kampanie z nastawieniem na maksymalizację wyników.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek

Klient zgłosił się do nas przed szczytem sezonu w swojej branży, jakim jest okres świąt Bożego Narodzenia. Równolegle przejęliśmy obsługę kampanii Google Ads oraz Facebook Ads. Początek współpracy ze SmartYou okazał się dla Dami Zabawki najlepszym okresem sprzedażowym w ostatnich latach. W styczniu zatem postawiliśmy sobie za cel poprawę skuteczności kampanii także poza sezonem. 

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak dzięki Facebook Ads i Google Ads osiągnęliśmy o 157% więcej przychodów poza sezonem dla e-commerce z branży zabawek
Dopasowane do naszych priorytetów działania po stronie Google Ads i Facebook Ads, zaowocowały praktycznie "drugą Gwiazdką" pod względem obrotów w marcu.
Przeczytaj więcej

O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy

Gdy Homebook poprosił nas o dalszą maksymalizację skali, wiedzieliśmy, że będzie to nie lada wyzwanie. Nieszablonowe podejście które zastosowaliśmy przerosło jednak nasze najśmielsze oczekiwania.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
O 167% większe przychody w GDN oraz aż o 342% więcej kliknięć dla Homebooka. Zobacz, jak to zrobiliśmy
Agencja wykazała się świetnym wyczuciem jeśli chodzi o kreatywne wykorzystanie nowych produktów Google Ads. Dzięki nim Homebook znalazł się w grupie polskich pionierów korzystających m.in. z reklam elastycznych czy kampanii inteligentnych.
Przeczytaj więcej

Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy

Poznaliśmy preferencje użytkowników oraz zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy największe ograniczenia dla liczby transakcji w sklepie Tołpa. Sprawdź, jak to zrobiliśmy.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Telefony i tablety źródłem 112% wzrostu przychodu w sklepie Tołpa. Zobacz, jak tego dokonaliśmy
Współpraca przeszła nasze oczekiwania, a w jej wyniku nasza firma osiągnęła wszystkie cele biznesowe. Agencja SmartYou potrafi wsłuchać się w oczekiwania klienta i dobrać odpowiednią strategię.
Przeczytaj więcej

30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy

Inwestycja w reklamę pozwoliła klientowi zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i dotrzeć do nowych klientów. Dowiedz się, jak NTFY skorzystało na kampanii reklamowej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
30% więcej fanów na Facebooku i wyraźny wzrost konwersji dla NTFY. Sprawdź, jak to osiągnęliśmy
Przykład NTFY pokazuje, jak z pomocą zaawansowanych narzędzi i przemyślanej kampanii można stworzyć zainteresowanie marką i przełożyć je na rzeczywistą sprzedaż.
Przeczytaj więcej

Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads

Atrakcyjna oferta klienta w połączeniu z Google Ads sprawiła, że w zaledwie kilka tygodni został wypracowany rentowny kanał sprzedaży zagranicznej.

Przeczytaj więcej Przeczytaj więcej
Zobacz, jak HG Lamps zwiększyło przychody o 40% dzięki kampanii Google Ads
Google Ads stało się dla nas bezcennym źródłem przychodów i pozwoliło objąć wysoką pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku w Niemczech.
Przeczytaj więcej
Zobacz wszystkie
Wróć na górę