Pracę z klientem rozpoczęliśmy od audytu konta Google Ads, po opracowaniu którego klient zdecydował się na zlecenie nam obsługi kampanii reklamowych. Dokument opisujący dotychczasowe błędy, niewykorzystane szanse oraz rekomendacje strategiczne miał ponad 30 stron, na których znajdowały się m.in. działania opisane w poniższym case study.
Do case study wybraliśmy te z nich, na podstawie których wyraźnie widać, jak ważna jest rola zarówno specjalisty SEM jako stratega, jak i automatyzacji w kampanii Google Ads (SmartSkrypty).
Kampanie brandowe w Google Search
Kampanie brandowe generują wysoki procent konwersji, ale nie funkcjonują w pojedynkę. Znajdują się na samym końcu lejka sprzedażowego i oddziałują na użytkowników, którzy już znają markę i są gotowi na skorzystanie z jej usług, co wymaga wielokrotnego kontaktu z reklamą na wcześniejszych etapach. Jest to problematyczne na poziomie analityki internetowej – ruch brandowy w kampanii Google wpływa na ocenę skuteczności pozostałych działań, co utrudnia specjaliście SEM wdrażanie najbardziej optymalnych strategii.
Dlatego ze względu na silny wizerunek klienta na polskim rynku, uruchomiliśmy dwa osobne konta Google Ads w celu wyodrębnienia kampanii uwzględniających brand. Wykluczyliśmy również remarketing z kampanii brandowej – na podstawie testu A/B sprawdziliśmy, że w przypadku Zrzutki.pl to działanie generuje niepotrzebne koszty. Przygotowanie konta do uruchomienia kampanii, a następnie przeprowadzenia testów potwierdzających założenia było jednym z kluczowych zadań specjalisty SEM w tym okresie.
Struktura konta Google Ads i zarządzanie strategią
Skuteczne zarządzanie strategią marketingową w obszarze Google Ads jest możliwe dzięki przejrzystej organizacji konta. Jeśli specjalista SEM poukłada strukturę w taki sposób, aby orientować się w rezultatach kampanii bez pogłębionych analiz, jest w stanie podejmować dobre decyzje strategiczne w czasie codziennych prac optymalizacyjnych.
Zrzutka.pl wymagała od nas podejścia realizującego jednocześnie różne cele biznesowe i charytatywne. Każda z kampanii na obu kontach Google Ads musiała mieć zatem przypisany konkretny, odpowiedni cel. Rozdzieliliśmy działania zachęcające do tworzenia nowych zbiórek i pozyskujące wpłaty na istniejące.
Pojawiła się również kwestia potencjalnych kontrowersji związanych z reklamowaniem obok siebie różnych kategorii tematycznych zbiórek (jak na przykład zbiórka na zakup basenu i leczenie raka) która w kreacjach reklam dynamicznych mogła wzbudzać negatywne emocje w stosunku do brandu. Problem ten rozwiązaliśmy za pomocą automatyzacji – dedykowany SmartSkrypt, który opiszemy w kolejnej części case study, stanowił istotne wsparcie dla stratega w pracy nad strukturą konta.
Smartskrypty, czyli automatyzacja w kampanii
Skuteczna kampania reklamowa potrzebuje zarówno dobrego specjalisty SEM, jak i automatyzacji, która wspiera go w analizie danych według określonych parametrów, informuje o konkretnych sytuacjach, kiedy należy szybko zareagować, a także wprowadza automatyczne zmiany w kampaniach, które nie są możliwe z poziomu funkcjonalności konta lub byłyby czasochłonne. Zero-waste wykorzystuje w tym celu SmartSkrypty.
W kampanii Zrzutka.pl wykorzystaliśmy 12 SmartSkryptów z puli naszych autorskich narzędzi do pracy według metodologii zero-waste oraz stworzyliśmy 3 dedykowane rozwiązania, wspierające pracę stratega. Na przykład skrypt wykluczający wyszukiwania konkretnych zrzutek niezawierajace nazwy marki. Dzięki temu mogliśmy pracować na dwóch kontach Google Ads, a także stworzyć kampanię brandową w ramach DSA, która zbiera dynamiczne zapytania i dostosowuje reklamy. Dostarcza ona 25% wszystkich kliknięć na koncie!
Za pomocą dedykowanego SmartSkryptu rozwiązaliśmy również problem, który powodował, że pewien procent promowanych zbiórek stanowiły te zakończone, na które nie można było dokonać wpłaty. Stając naprzeciw tego wyzwania, zautomatyzowaliśmy plik produktowy, w taki sposób, że odświeża się co 6 godzin.
TAJNIKI MARKETINGU ZERO-WASTE
Dowiedz się, czym jest GWARANCJA ZERO-WASTE w kampaniach online i poznaj instrukcję, jak NIE MARNOWAĆ budżetu reklamowego:
Czytaj więcej